Taas Santussa. Housut on vieläkin märkänä Siipon pelin jälkeen. Mahtava peli, vaikka vettä tuli todella kamalasti. "Sisällä kuplii muta ja pienet sammakot kurnuttaa siellä iloisesti. Elämä maistuu taas Belmontille, Pantterille ja Marianneille. Hyvää! On kiva olla olemassa ja hengittää sisään pelimiesten ja kilpailun tuoksua." Sarin asiallinen kommentti joka ei selittelyjä kaipaa. Minusta tuntuu samalle. Vaihteksi elmä on ihanaa. Liika Belmont kyllä koskee hiukan päähän. Se tietää vähempää kaljaa tänään. Eilis illan tylsyys ei saa toistua tänään. Liika kalja tekeeminut rumaksi ja niin käytetyn näköiseksi. Sarin mainitsemasta viehättävyydestä ei näy silloin varjoakaan. Tänään tunnen itseni todella elämänmyönteiseksi ja sehän sopii minulle, saa minut kauniiksi. IHANAAA.

Sari lähti tiskille ja kattoo kisoja. Sillä on niin huono olo. Alkuillasta maksoin velkojani ja hoidin vaihteeksi Sarin hartioita. Ihana kun kerrankin voi tehdä pienellä vaivall aparempaa oloa ystävälle. Minull aon todella hyvä olo. Ehkä se johtuu siitä että olen ollut selvä ja myös siitä että Sari juttelee Ilmon kanssa. Se teke sarin niin kauniiksi ja puhtaaksi. Voiko sitä enää paremmin sanoa.

Tekee mieli kiittää siitä että on niin hyvä olla. Juomahaluja ei ole lainkaan. Ehkäpä Jumala kuuli minun epätoivoisen huutoni eilen. Pysäytä minut, pysäytä, minä huusin ajatuksissani. Ehkä se todellakin oli niin kuolevanääninen ajatus, että se oli helppo kuulla. Minun jumalani onkin juoppojen ja mielisairaiden jumala ja se on hyvä niin.

Näytän ehkä kummalle ollessani yksin vichylasini kanssa ja kirjoittaessani, mutta miten yksin olisinkaan ellen kirjoittaisi. Sillä ei ole enää mitään väliä miltä näytän, pääasia että on hyvä olla. Vähän surkea olo kyllä sikäli, että tänään minua iotkettää ihan oikeasti. Ja voi olla että tänään kaikki patoutumat taas purkautuu. Minun eit arvitse kurtistaa otsaani, eikä olla surkean näköinen. Voin elää tavallisena ja näyttää kauniilta. Minä todella tunnen itseni eläväksi ja voimakkaaksi kaikkine huonouksineni. Tulipas tuohon huonoa suomea, mutta paskanko väliä sillä on. Kumma sanonta. Sen illan jälkeen jolloin sain kuulla sitä joka välissä olen oppinut tajuamaan että olen hyvä puhuivatpa muut mitä tahansa. En ole niin huono nainen, kuin miltä toisinaan onnistun näyttämään. Miestennielijä. Minäkö? Se on vieras sana minulle, jonka herkkyys näkyy toisinaan kauas.

Minut on huomattu. Taidankin näyttää perin mielenkiintoiselle tässä kynän, tupakan ja vichyni kanssa. Joku Siipolainen kysyi, että "mitähän se kirjoittaa?" Kenu (Jari Karjan…..) sanoi siihen " Se kirjoittaa runoja siinä" Tietäisipä millaisia runoja tämä vihko jo sisältää ja mitä siihen vielä tulee tämän vuoden tai elämän aikana ja tämän illankin aikana. Voimaa ainakin on.

Minä arvasin ettei se rakkaus kuollut. Se sai vain hiukan dramaattisia piirteitä Sarin järkevyyden ja älykkyyden vuoksi. Sari on niin hyvä ja mielettömän vahva ihminen. Hyvä ystävä voi tehdä niin paljon. Elämä muuttuu elettäväksi heti kun nään pienen punaisen hymyn ja valon silmissä. En ole koskaan nähnyt ihmistä joka palaa niin kovalla liekillä koko ajan. Eikä se tuli saa sammua. Se lämpö joka hehkuu kuin nuotiosta minun kasvoihini vahvistaa myös minun pientä hiillostani. (onpas herkkää ja runollista)

Kunpa joku selvä ihminen uskaltaisi tulla tänään puhumaan kanssani. Ei sen oikeastaan tarvitsisi olla niin selväkään, kunhan on fiksu ja sellainen että voin olla oma itseni.

Tämä musiikki mene päähän. Kerrankin täällä on bändi joka soittaa niin hyvää musiikkia. Että koko vartalo hytkyy mukana. Aina ennen on ollut niin älytöntä jumputusta ja semmosta humppa lälläriä ettei sitä voi kuunnella silmät auki.

Sain Hörsyltä kuninkaallisen nimmarin. Pyysin ihan vitsin vuoksi Ilmolta nimmaria ja oishan se ollut ihan jäänä jos se ois somistanu tätä kirjallista mestariteosta. Se on hyvä, että Ilmo ymmärsi sen ja tajus että mulla on sydän ja huumoria. Tai en tiedä mitä se nyt minusta ajattelee. Minulla on niin synkkä ilme naamalla, ettei kukaan voi pitää viehättävänä ja vitunko väliä sillä taas on.

Marja, suostuisitko lähtemään Ilmon kämpille yöksi ?? V: Kyllä kultaseni.

"Jos joku erehtyy sanomaan minua miestennielijäksi, niin sanothan ettei se ole totta"

V. Jaa ? Ilmo Litm…..